top of page
  • Yazarın fotoğrafıKritikzine

GUS G Röportajı!

Güncelleme tarihi: 13 Kas 2020

Ozzy Osbourne, Arch Enemy, Dream Evil gibi isimlerle yaptığı projelerden ve Firewind'den yakından tanıdığımız Gus G, Kritik'in sorularını yanıtladı!



1) Öncelikle röportajımızı kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz. İlk sorum karantina sürecini nasıl değerlendiriyorsunuz? Yeni müzikler üzerinde çalışmalarınız var mı?


Gus G: Boşverip bu konuda panik yapmamaya çalışıyorum. Hükümetimizin bize verdiği tüm önlemleri takip ettim ve yaklaşık 6 hafta boyunca evde kaldım. Ailemle zaman geçirdim, gitar çaldım, albüm için çok sayıda röportaj ve tanıtım yaptım. Biraz müzik bile yazdım, ama üzerinde çok çalışmadım.


2) Pandemi sürecinin sizce metal müziğe nasıl bir etkisi olacak?


Gus G: Sanırım gelecekte duyacağımız şarkılardan bir sürü hayal kırıklığı, öfke veya ne olursa olsun duygular çıkacak.


3) Sizi birçok farklı projede gördük. Kariyeriniz için en unutulmaz özel olan proje nedir?


Gus G: Şüphesiz Firewind diyebilirim. Bu beni tanımlayan grup, müziğimin çoğunu ortaya koyduğum yer. Tabii ki solo projelerim de benim için çok önemli, ama Firewind bebeğim ve 18 yaşımdan beri var.


4) Gus G müziğe nasıl başladı? Kimlerden ilham aldı? Kimleri dinledi?


Gus G: 10 yaşında gitar çalmaya başladım. Peter Frampton'dan ilham aldım. Babamın evde "Frampton Comes Alive" adlı bir plak vardı ve ben onun talk box soloları tarafından uçuruldum, bana konuşan bir robot gibi geliyorlardı. Benim için bir çağrı gibiydi, gitar çalmayı öğrenmek zorundaydım. Bir sahnede durmayı ve insanlar için çalmayı düşündüm.


5) İyi bir gitarist olmanın yolu nedir? Yeni başlayan yeteneklere neler önerirsiniz?


Gus G: Onlara en iyi şekilde eğlenmelerini söylerdim. Mümkün olduğu kadar öğrenmeye çalışın, Yapmak istediğiniz için değil, zorunda olduğunuz için pratik yapın. Herkes müziği farklı duyar, ama müzik hiç bitmeyen güzel bir yolculuktur. İyi bir gitarist olmak için bir hedef belirlersiniz ve bunu yaparsınız. Küçük hedefler belirleyin ve birer birer bu hedeflere ulaşın. Sonuçları çok hızlı görmüyorsanız, hayal kırıklığına uğramayın, pratik ile mükemmel olur. Her şeyden önce, bunu eğlenerek yapmayı unutmayın.


6) Yeni nesil grupları takip ediyor musunuz? Dikkatinizi çeken gruplar var mı?


Gus G: Çok değil. Birçok genç ismi biliyorum ama pek dinlemiyorum. Ben klasik bir Rock ve Metal tarzında bir adamım, ama iyi olan her şeyi takdir ediyorum. Metal değişiyor ve gitar da gelişiyor. Yeni nesil bir şeyleri canlandırıyor ki bu iyi bir şey.


7) Son olarak, Türkiye'de büyük bir hayran kitleniz var. Türk hayranlarınıza söylemek istediğiniz bir şey var mı?


Gus G: Umarım bu çılgın zamanlarda herkes güvende olur. Lütfen sabırlı olun ve pozitif kalın. Geçen Aralık ayında bir konser için İstanbul'daydım ve harika bir zamandı. Umarım geri dönüp sizin için daha sonra tekrar çalabilirim!

O zamana kadar, yeni çıkan Firewind albümümüze göz atmayı unutmayın!




1 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page